dimanche 4 mars 2012

4 Martie 1977

4 Martie 1977, ora 21.22. Aveam 14 ani și vreo trei luni....Mă întorsesem de circa o oră de la niște colegi de școală și mă uitam împreună cu părinții la filmul bulgăresc "Dulce și Amar" (un titlu parcă prevestitor al alternanței de situații ce avea să urmeze)....Deodată, au început mișcările pămîntului, pe orizontală și pe verticală, lustrele au început un dans nebunesc, mobilele scărțîiau pe luciul linoleumului....Instinctiv, mama a încercat să mă acopere cu trupul ei (eu între timp ațipind pentru cîteva momente) pentru a mă proteja (sigur, acum, după atîția ani mă pot întreba dacă atitudinea mamei mi-ar fi putut salva viața în eventualitatea prăbușirii imobilului, dar gestul ei a fost unul profund MATERN, profund uman), și îi voi fi recunoscător pentru asta cîte zile voi mai trăi ! Tata căuta să ne îmbărbăteze pentru a nu intra în panică.....Nici nu vreau să mă gîndesc ce consecințe ar avea astăzi un cutremur de aceiaș magnitudine (7,2 pe scara Richter) sau ceva mai mare decît cel pe care tocmai l-am evocat, avînd în vedere nepăsarea autorităților în ceea ce privește consolidarea imobilelor.....S-auzim, totuși, de bine !

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire